I .Zasady i zakres zastosowania.
- Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług oraz regulamin Pensjonatu są ogólnymi warunkami umów w rozumieniu art. 384 i nast. ustawy - Kodeks cywilny i mają zastosowanie do wszelkich umów w zakresie wynajmowania Pokoi w ośrodku OLIWA PARK RESIDENCE położonym w Gdańsku, prowadzonym przez Mateusza Kruszyńskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą „Master Concierge Mateusz Kruszyński” z siedzibą w Tczewie, przy ul. Obrońców Westerplatte 23b/3, 83-110 Tczew (NIP: 5932551623 oraz REGON: 384071241)..
- Warunkiem złożenia rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej Pensjonatu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, wyrażenie akceptacji jego postanowień, zaznaczenie klauzul niezbędnych do złożenia rezerwacji, a także wyrażenie akceptacji, że złożenie rezerwacji wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
- Pensjonat świadczy następujące usługi drogą elektroniczną: składanie i przyjmowanie rezerwacji Pokoi w Pensjonacie oraz zawieranie Umów wynajmu Pokoi (w zakresie oferowanych Pokoi), a także wysyłka newslettera.
- Warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną, a w szczególności: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Pensjonat są następujące:
- połączenie z siecią Internet (o przepustowości minimalnej nie niższej niż 1 mbits/ 512 kbits),
- przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML), typu Firefox, Chrome, Opera Internet Explorer lub podobna,
- posiadanie konta poczty elektronicznej.
- Możliwe jest również korzystanie z usług Pensjonatu za pośrednictwem przeglądarek internetowych zainstalowanych w urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety itp.). Pensjonat uprzedza, że korzystanie z Internetu może wiązać się z naliczeniem przez operatorów dodatkowych kosztów.
- Informacje handlowe zamieszczone w na stronie internetowej Pensjonatu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert, nawet jeśli informacja ta zawiera jednostkową cenę wynajmu Pokoju.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym.
II. Definicje.
W treści niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług oraz regulaminu dokonywania rezerwacji poniższe słowa pisane z wielkiej litery otrzymują następujące znaczenie:
Regulamin – niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług oraz regulamin dokonywania rezerwacji, zamieszczony i dostępny na stronie internetowej Pensjonatu oraz obowiązujący od dnia 01.04.2023r
Pensjonat – Budynek położony w Gdańsku (80-324) przy ul. Stary Rynek Oliwski 7, w którym Mateusz Kruszyński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Master Concierge Mateusz Kruszyński” prowadzi działalność gospodarczą polegającą w szczególności na wynajmie pokoi.
Pokoje – pokoje pensjonatowe znajdujące się na terenie Pensjonatu, które są wynajmowane Klientom przez OLIWA PARK RESIDENCE na podstawie Umów.
Umowy – umowy w zakresie wynajmu Pokojów zawierane przez OLIWA PARK RESIDENCE z Klientami.
Klienci – osoby fizyczne lub prawne, które zamierzają zawrzeć lub zawarły z OLIWA PARK RESIDENCE Umowę.
Gość – osoby fizyczne, które zawarły z OLIWA PARK RESIDENCE Umowę, w tym osoby na rzecz, których lub w imieniu k
OLIWA PARK RESIDENCE – Mateusz Kruszyńskie, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Master Concierge Mateusz Kruszyński” z siedzibą w Tczewie, przy ul. Obrońców Westerplatte 23b/3, 83-110 Tczew
Parking – niezabudowana przestrzeń w postaci dziedzińca na tyłach budynku OLIWA PARK RESIDENCE przeznaczona – zgodnie ze swoim oznakowaniem – do parkowania samochodów Klientów
Grill – udostępniony przez Pensjonat na rzecz swoich Klientów teren rekreacji.
Zadatek – płatność dokonywana przez Klienta mająca ten skutek, że w razie niewykonania umowy z winy Klienta zadatek przepada, natomiast gdy realizacja umowy nie dochodzi z winy Pensjonatu, Klient może żądać sumy dwukrotnie wyższej.
Użytkownik parkingu - osoba fizyczna faktycznie korzystająca z Parkingu (osoba kierująca pojazdem) lub właściciel pojazdu, w przypadku braku możliwości ustalenia tożsamości kierującego pojazdem, za użytkownika uważa się w szczególności osobę kierującą pojazdem w chwili wyjazdu z Parkingu,
Użytkownik pojazdu - osoba faktycznie kierująca pojazdem,
Miejsce parkingowe - wydzielona powierzchnia na terenie Parkingu przeznaczona na parkowanie pojazdu,
Użytkownik Grilla - osoba fizyczna korzystająca z urządzeń przeznaczonych dla rekreacji na terenie Grilla.
III. Zawarcie Umowy. Odstąpienie od Umowy
- Umowa pomiędzy Pensjonatem a Klientem zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia wpływu zadatku i uznania rezerwacji (drogą mailową lub smsową, w tym whatsup).a
- W przypadku zawierania umowy bez wcześniejszej rezerwacji, Umowa zostaje zawarta po uiszczeniu pełnej opłaty za pobyt.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje dotyczące Pokojów w Pensjonacie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy - Kodeks Cywilny lub art. 14 Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Odstąpienie od zawartej Umowy jest wyłączone w oparciu o art. 38 pkt 12 ustawy – Prawa konsumenta.
IV. Proces Rezerwacji Online
- Rezerwacja dokonywana jest poprzez system rezerwacyjny Pensjonatu, do którego dostęp możliwy jest przez stronę internetową: https://www.oliwaresidence.pl/ lub przez inny system współpracujący z OLIWA PARK RESIDENCE (przede wszystkim: booking.com i portale oraz serwisy mu podległe). W momencie dokonywania rezerwacji Pokoju Klient oferuje OLIWA PARK RESIDENCE zawarcie Umowy. W przypadku wolnego Pokoju OLIWA PARK RESIDENCE przekazuje Klientowi potwierdzenie rezerwacji wraz z jej numerem w sposób przez niego wybrany spośród możliwych dostępnych.m
- Rezerwacja dokonywana jest w następujący sposób:
- Klient po wejściu na stronę internetową, jeden z portali rezerwacyjnych wymienionych w pkt IV ust. 1 lub bezpośrednio w Pensjonacie ma możliwość wyboru oferowanych noclegów lub pakietów.
- Klient ma możliwość zapoznania się z zawartością i warunkami każdego z pakietów oraz wyboru terminu pobytu (tj. dzień przyjazdu i dzień wyjazdu) w Pensjonacie oraz ewentualnie skorzystania z opcji dodatkowych.
- Klient wypełnia formularz, w którym umieszcza swoje dane osobowe oraz swoje uwagi dotyczące rezerwacji.
- Następnie Klient ma możliwość dokonania wpłaty zadatku poprzez jeden z dostępnych sposobów:
- kartą kredytową (VISA, Mastercard, Eurocard etc.),
- elektronicznym przelewem bankowym (mTransfer, Przelew24 etc.)
- standardowym przelewem bankowym lub na miejscu w Pensjonacie.
Transakcje kartą kredytową i e-przelewem są realizowane za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego TPAY, które w zakresie realizowanych płatności ponosi wszelką odpowiedzialność za ich prawidłowe rozliczenie.
- W przypadku opcji płatności pkt. IV 2. d. 1) lub 2) Klient przekierowany zostaje na stronę umożliwiającą wpłatę zadatku poprzez system obsługi płatności TPAY. Autoryzacja danych następuje przez połączenie się z systemem TPAY Po przyjęciu wpłaty przez system TPAY Klient zostaje automatycznie powiadomiony e-mailem o potwierdzeniu wpłaty i dokonaniu rezerwacji - e-mail zawierał będzie: dane Klienta, nazwę Pensjonatu, opis oferty, całkowitą cenę pobytu, wpłacony zadatek oraz kwotę do dopłaty w Pensjonacie. Pozostałą kwotę za zakupiony pobyt Klient wpłaca w Pensjonacie. Jako podstawę wpłaty zadatku oraz rozliczenie pozostałej kwoty należy przedstawić w recepcji e-mail potwierdzający rezerwację.
- W przypadku wyboru przez Klienta trzeciej opcji płatności (przelewem bankowym lub w Pensjonacie) - Klient otrzymuje e-mailem wstępne potwierdzenie rezerwacji (nie stanowiące zawarcia Umowy w myśl pkt III Regulaminu), która będzie potwierdzona po wpłacie zadatku, który to można wpłacić standardowym przelewem bankowym lub systemem online. Rezerwacja utrzymana jest jako wstępna przez 48 godzin od momentu dokonania rezerwacji i może być anulowana, jeśli w tym czasie nie wpłynie zadatek. Po wpłacie zadatku Klient otrzyma e-mail potwierdzający rezerwację, który należy przedstawić w recepcji Pensjonatu celem pełnego rozliczenia.
- W przypadku braku dostępności pokoju online może być zaoferowany Klientowi pokój „Na Zapytanie”. Klient po wypełnieniu formularza otrzyma e-mailem potwierdzenie dostępności terminu (lub jego braku) oraz informacje o sposobie wpłaty zadatku. Klient może wpłacić zadatek kartą kredytową, elektronicznym przelewem bankowym lub standardowym przelewem bankowym. Rezerwacja będzie potwierdzona w momencie wpłaty zadatku.
V. Pobyt w Pensjonacie i warunki korzystania z Pensjonatu.
- Najmujący pokój Gość Pensjonatu zobowiązany jest do okazania pracownikowi recepcji przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość Gościa. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób umożliwiający zameldowanie Recepcjonista ma obowiązek odmówić wydania klucza do pokoju.j
- W karcie meldunkowej Gość osobiście wpisuje swoje imię i nazwisko oraz składa podpis.
- Rozpoczęcie pobytu jest równoznaczne z zaakceptowaniem tego regulaminu przez Gościa.
- Pokój wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15.00 w dniu wynajmu do godziny 12.00 dnia następnego.
- Jeżeli Gość nie określi czasu pobytu najmując pokój, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę hotelowe.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże Pensjonatu. Życzenie przedłużenia pobytu zostanie uwzględnione w miarę posiadanych możliwości.
- Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy po godzinie 12.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie 12.00 - program komputerowy Recepcji naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według cen pełnych. Pobyt można przedłużyć na specjalne życzenie w recepcji.
- Najmujący pokój Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba za którą uiścił opłatę.
- Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju w godzinach od 7.00 do 22.00.
- Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju Gościa po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój Gościa na odpłatne dokwaterowanie mu tych osób do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny dostawki dla osoby dorosłej, z cennika dostępnego w recepcji.
- Przez cały czas pobytu dzieci poniżej 16 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowanie dzieci, w tym poczynione szkody odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
- Za uszkodzenia lub szkody spowodowane przez zwierzęta odpowiada właściciel. Zwierząt nie można zostawiać w pokoju bez opieki.
- Na terenie Pensjonatu, w tym - w pokojach i na balkonach, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529) - obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych.
- Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju jest równoznaczne z wyrażeniem przez najmującego pokój gościa zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 500,00 zł . Pokój musi być zamknięty na dobę i wywietrzony.
- W Pensjonacie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do 6.00 dnia następnego.
- W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług Pensjonatu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach i innych pomieszczeniach grzałek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń komputerowych.
- Ze względu na zachowanie bezpieczeństwa, w pokojach nie powinno przebywać więcej niż dwie osoby dorosłe i więcej niż dwoje dzieci do 18 roku życia.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi i upewnić się, że są zamknięte na kartę.
VI. Opłaty.
- Zadatek wpłacany jest przez Klienta w jeden ze sposobów opisanych w pkt IV. Pozostała część ceny za pobyt w Pensjonacie wpłacana jest na miejscu z góry przed udostępnienie Pokoju. Obowiązuje cena za pobyt ustalona w momencie zawarcia Umowy. Pensjonat zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat za pobyt w Pensjonacie jedynie w przypadku dokonania przez właściwe organy zmian w obowiązujących przepisach dotyczących regulacji podatkowych i innych opłat administracyjnych.c
- Z zastrzeżeniem pkt VI.5, VI.6 lub VI.7 Klient nie ponosi żadnych kosztów wynikających z dokonania rezerwacji.
- Opłata za pobyt w Pensjonacie jest świadczeniem wzajemnym za możliwość korzystania z Pokoju od przyjazdu do wyjazdu z Pensjonatu.
- W Pensjonacie pobierana jest także opłata miejscowa, która nie jest składnikiem ceny za pobyt w Pensjonacie i wynika z przepisów administracyjnych. Klient o wysokości opłaty miejscowej jest informowany najpóźniej w momencie zawarcia Umowy.
- W przypadku anulowania rezerwacji lub niepojawienia się Klienta w Pensjonacie w dniu przyjazdu wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi. W przypadku pojawienia się w Pensjonacie zostaje zaliczony na poczet ceny pobytu. Po otrzymaniu Pokoju, Klient zobowiązany jest do zapłaty pełnej kwoty ceny za pobyt, niezależnie od tego czy korzysta z Pokoju.
- W przypadku anulowania, zmian w rezerwacji lub niepojawienia się Klienta w Pensjonacie, Pensjonat zatrzyma w całości wpłacony zadatek.
- W przypadku rezerwacji dokonanych w jednej z następujących opcji:
- Pakiet pobytowy,
- Bezzwrotna
Pensjonat zatrzymuje całość wpłaconego zadatku zarówno w przypadku anulowania rezerwacji przez Klienta, jak i w przypadku skrócenia czasu pobytu lub niepojawienia się Klienta w Pensjonacie w dniu przyjazdu.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za anulowanie lub skrócenie pobytów wynikające z przyczyn niezależnych od Pensjonatu. W przypadku skrócenia pobytu przez Klienta z przyczyn nieleżących po stronie Pensjonatu, Klient zobowiązany jest uiścić zryczałtowane odszkodowanie w wysokości jednodniowej ceny pobytu.
- W przypadku nieokreślonej długości pobytu opłatę za każdy dzień pobytu oraz inne świadczenia należy wnieść z góry do godziny 9:00.
- W przypadku nieterminowego uiszczenia opłat za pobyt Umowa ulega rozwiązaniu, a Klient zobowiązany jest do natychmiastowego opuszczenia Pokoju. Wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi.
- W przypadku anulowania pobytu z przyczyn niezależnych od Pensjonatu, a w szczególności przy wystąpieniu ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej w wyniku sytuacji nadzwyczajnych, zadatek zwracany jest Klientowi w formie vouchera o równowartości kwoty zadatku do wykorzystania w Pensjonacie w terminie późniejszym. Voucher ważny jest rok od daty wystawienia. Voucher wydawany jest przez Pensjonat na trwałym nośniku, jako plik pdf przesyłany na podawany w formularzu adres email.
VII. Parking i grill.
- Parking
- Teren parkingu stanowi integralną część Pensjonatu.
- Użytkownik parkingu poprzez wjazd na teren parkingu wyraża zgodę na warunki przedstawione w niniejszym regulaminie.
- Poprzez wjazd na teren Parkingu Użytkownik pojazdu zawiera z Zarządcą umowę o korzystanie z Miejsca parkingowego w warunkach opisanych w regulaminie. Umowa o korzystanie z Miejsca parkingowego ulega zakończeniu z chwilą wyjazdu z parkingu.
- Parking jest bezpłatny i Gości Pensjonatu.
- Parking jest czynny w tym samym czasie, co godziny otwarcia Pensjonatu.
- Poprzez pozostawienie pojazdu na parkingu Użytkownik pojazdu nie zawiera z Właścicielem umowy przechowania pojazdu, ani żadnej innej umowy, która zobowiązywałaby Właściciela do sprawowania pieczy nad pojazdem Użytkownika,
- Pensjonat nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku kradzieży, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdu Użytkownika powstałe na terenie parkingu z winy Użytkownika pojazdu, osób trzecich bądź działania siły wyższej. Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w pojeździe Użytkownika lub stanowiące wyposażenie pojazdu Użytkownika.
- Na parkingu obowiązują zasady ruchu pojazdów i pieszych zawarte w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, a także oznakowanie pionowe i poziome.
- Korzystający z parkingu, w tym w szczególności Użytkownicy pojazdu, są zobowiązani do pozostawienia udrożnionych ewakuacyjnych pasów komunikacyjnych.
- Pojazdy wolno pozostawiać tylko na wyznaczonych Miejscach parkingowych.
- Jeżeli Użytkownik pojazdu poprzez niewłaściwe zaparkowanie pojazdu utrudni lub zablokuje ruch na terenie parkingu, zaparkuje pojazd poza oznaczonymi Miejscami parkingowymi, bądź na miejscach wyznaczonych dla niepełnosprawnych bez posiadania karty osoby niepełnosprawnej umieszczonej w widocznym miejscu za szybą samochodu Pensjonat będzie uprawniony do samodzielnego odholowania pojazdu na koszt Użytkownika pojazdu lub zamówienia właściwej firmy na koszt Użytkownika pojazdu.
- Do parkowania pojazdów w miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych uprawnieni są wyłącznie Użytkownicy pojazdów posiadających kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych, umieszczoną każdorazowo w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu.
- Użytkownik pojazdu ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim i Pensjonatowi na terenie Parkingu (w tym uszkodzenia i zanieczyszczenia). W razie powstania szkody Użytkownik pojazdu zobowiązany jest przed opuszczeniem parkingu do niezwłocznego poinformowania Pensjonatu o wynikłej szkodzie.
- Zaleca się Użytkownikom pojazdów nie zostawiać w pojazdach rzeczy o dużej wartości majątkowej, w szczególności biżuterii lub sprzętu elektronicznego.
- Na terenie parkingu zabronione jest:
- palenie tytoniu i używanie otwartego ognia,
- picie alkoholu,
- magazynowanie paliw lub substancji łatwopalnych lub pustych pojemników po paliwie, a także innych substancji mogących stanowić zagrożenie dla innych osób lub pojazdów,
- tankowanie pojazdów,
- pozostawienie pojazdów z uruchomionym silnikiem,
- mycie lub odkurzanie pojazdów, wymiana wody chłodzącej, paliwa lub oleju,
- prowadzenie pojazdu bez włączonych świateł mijania,
- h) jazda na rolkach, deskorolkach.
- Pensjonat jest uprawniony do usunięcia z terenu parkingu Użytkownika pojazdu lub innych osób niestosujących się do powyższych zakazów.
- Grill.
- Zasady i warunki korzystania z Grilla określone są w odrębnym regulaminem dostępnym w recepcji Pensjonatu.
- Przed skorzystaniem z Grilla Gość zobowiązany jest do poinformowania recepcji Pensjonatu oraz zapoznania się odpowiednim regulaminem oraz instrukcją korzystania z Grilla.
- Na żądanie pracownika recepcji Pensjonatu każdy gość powinien potwierdzić zapoznanie się z treścią regulaminu oraz instrukcją korzystania z Grilla przed przystąpieniem do użytkowania.
VIII. Odpowiedzialność Pensjonatu oraz Klienta.
- Pensjonat nie uznaje numerów rezerwacji podawanych lub generowanych przez inne podmioty za wyjątkiem serwisów współpracujących, tj. serwisów wymienionych w pkt IV ust. 1.o
- W przypadku niepojawienia się Klienta w Pensjonacie w dniu przyjazdu określonym w rezerwacji, do godziny 18:00, rezerwacja zostaje anulowana, a wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi, chyba, że Klient poinformuje Pensjonat przed godz. 18:00 o późniejszej godzinie przyjazdu. Klient może poinformować Pensjonat o późniejszym przyjeździe telefonicznie +48 666 609 001 lub poprzez e-mail: info@oliwaresidence.pl.
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Pokoju niezwłocznie po przyjeździe. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia w recepcji Pensjonatu zniszczeń, wad lub innych zastrzeżeń co do stanu Pokoju, które stwierdzi podczas ww. kontroli lub później - natychmiast po ich zauważeniu. W przypadku istotnych wad Pokoju, które nie mogą zostać natychmiast usunięte, Pensjonat zaproponuje Klientowi inny Pokój o takim samym standardzie.
- Pensjonat ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane działaniem personelu lub przedstawicieli Pensjonatu tylko jeżeli osoby te spowodowały szkodę wykonując swoje obowiązki, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących, przepisów prawa.
- Pensjonat odpowiada za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie zobowiązania do zapewnienia Pokoju przez cały umówiony okres pobytu, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących, przepisów prawa.
- Odpowiedzialność Pensjonatu jest ograniczona do wysokości szkody poniesionej przez Klienta, jednak nie wyższej niż kwota odszkodowania wypłaconego z tytułu tej szkody przez zakład ubezpieczeń, w którym Pensjonat posiada ubezpieczenie dot. odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności. Odpowiedzialność Pensjonatu nie rozciąga się na utracone korzyści Klientów.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w udostępnieniu Pokoju ze względu na działanie siły wyższej, w szczególności wywołane: strajkiem, klęską żywiołową, awarią sieci energetycznej i wodnokanalizacyjnej, a także za opóźnienia wynikające z zarządzeń władzy publicznej, w tym aktów administracyjnych. W przypadku zaistnienia jednego z ww. zdarzeń Pensjonat jest uprawniony do udostępnienia Pokoju po ustaniu zdarzenia i po okresie niezbędnym do zlikwidowania jego skutków. W takiej sytuacji Pensjonat przedstawia wszelkie dostępne terminy realizacji nowego przyjazdu w okresie 1 roku od ustania lub zlikwidowania skutków siły wyższej. Niewybranie nowego terminu przez Klienta traktowane jest jako odstąpienie od umowy, przepis pkt VI. ust. 6 stosuje się odpowiednio. W przypadku, gdy nowy termin swoją datą nie odpowiada wysokości sezonu pierwotnego terminu, cena ulega odpowiedniej zmianie dostosowując wysokość do obowiązujących w nowym terminie. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji wyłączone jest prawo Klienta do jakichkolwiek roszczeń wobec Pensjonatu, w tym w szczególności roszczeń odszkodowawczych.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za zagubione i pozostawione w Pensjonacie rzeczy należące do Klientów, w tym w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za zagubione drogocenne przedmioty lub urządzenia elektroniczne.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności ponad sytuacje, w których zostało to w niniejszym Regulaminie wskazane wprost. W szczególności Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za straty poniesione przez Klienta w przypadku kradzieży, zniszczenia mienia, pożaru, zalania, lub innej szkody mającej miejsce w Pokoju.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego informowania personelu Pensjonatu o jakichkolwiek zdarzeniach powodujących u niego szkodę tak, by personel Pensjonatu mógł w jak najszybszym terminie podjąć czynności w celu ustalenia sprawcy i naprawienia ewentualnej szkody.
- Odpowiedzialność Pensjonatu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Pensjonatu regulują przepisy art. 846-849 ustawy - Kodeks Cywilny. Odpowiedzialność hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Pensjonat ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Pensjonatu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
IX. Odmowa świadczenia usług.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, Pensjonat może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia.ó
- Pensjonat może odmówić przyjęcia Klienta lub Gościa, który:
- podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin,
- wyrządzając szkodę w mieniu albo szkodę na osobie Gości, pracowników lub innych osób przebywających w Pensjonacie,
- w inny sposób zakłócił spokój,
- jest ścigany listem gończym,
- jest oznaczona na nim zaległa płatność.
- Personel może odmówić obsłużenia Klienta lub Gościa, który zachowuje się agresywnie lub niekulturalnie, w szczególności gdy narusza nietykalność cielesną, znieważa, pomawia, ubliża lub nachalnie narzuca się innym osobom w jakikolwiek sposób, a także gdy nie posiada stosownego odzienia lub jest nietrzeźwy.
X. Ochrona danych osobowych.
Administratorem danych osobowych Klienta jest Mateusz Kruszyński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Master Concierge Mateusz Kruszyński” z siedzibą w Tczewie, przy ul. Obrońców Westerplatte 23b/3, 83-110 Tczew (NIP: 5932551623 oraz REGON: 384071241). Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu, zawarcia i wykonania Umowy, obsługi Klienta oraz Gościa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (dalej: RODO) oraz do celów marketingowych i ewentualnego dochodzenia, ustanowienia czy obrony przed roszczeniami, na postawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu wysyłania Państwu bezpłatnego newslettera, o ile zapiszecie się Państwo na taką usługę na stronie ///////////, na podstawie Państwa zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Macie Państwo prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Pełne informacje na temat polityki Pensjonatu w zakresie ochrony danych dostępne są w siedzibie OLIWA PARK RESIDENCE (adres: Gdańsk (80-324), ul. Stary Rynek Oliwski 7), na który to adres należy kierować wszelkie zapytania dotyczące ochrony danych osobowych. Klienci odwiedzający Pensjonat osobiście informowani są o przysługujących im prawach z tytułu przekazania danych osobowych Administratorowi poprzez klauzule informacyjne upublicznione w widocznym miejscu przy recepcji Pensjonatu. Z treścią polityki prywatności możecie się Państwo zapoznać także odwiedzając stronę internetową: https://www.oliwaresidence.pl/polityka-prywatnosci.
XI. Procedura reklamacji.
- Pensjonat zobowiązany jest udostępnić Klientowi lub Gościowi Pokój zgodnie z dokonaną i potwierdzoną rezerwacją, w tym w określonym w rezerwacji standardem oferowanym przez Pensjonat.o
- W razie niezgodności otrzymanego Pokoju lub jego standardu Gość lub Klient może zgłosić Pensjonatowi reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@oliwaresidence.pl lub pisemnie na adres siedziby Pensjonatu: Gdańsk (80-324), ul. Stary Rynek Oliwski 7, a także osobiście w formie ustnej lub pisemnej w recepcji Pensjonatu.
- Reklamacje dotyczące standardu, w szczególności uszkodzeń lub braków wyposażenia Pokoju widocznych bezpośrednio po wejściu do Pokoju należy zgłosić niezwłocznie w recepcji Pensjonatu.
- Pensjonat niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Klienta lub Gościa, ustosunkuje się do otrzymanego zgłoszenia reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Koszty przesyłki zgłoszenia reklamacji ponosi Klient lub Gość.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną Pensjonat niezwłocznie: doprowadza Pokój do standardu wskazanego w rezerwacji, wymienia uszkodzony elementy Pokoju, proponuje Pokój zastępczy o standardzie wskazanym w rezerwacji Pokoju lub proponuje Voucher do wykorzystania w Pensjonacie.
XII. Ustalenia końcowe
- Klient jest odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie danych w formularzu rezerwacyjnym. Pensjonat nie bierze odpowiedzialności za błędne wypełnienie formularza danych przez Klienta.
- Określone w niniejszym Regulaminie uprawnienia dla Pensjonatu dotyczące zmiany wysokości opłat lub ograniczenia odpowiedzialności mają zastosowanie przede wszystkim do Klientów (osób prawnych lub osób fizycznych), którzy zawarli z Pensjonatem Umowę w celach związanych z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową. W odniesieniu do Klientów – osób fizycznych, którzy zawarli Umowę z Pensjonatem w celach nie związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową zastosowanie mają zasady ogólne wynikające z powszechnie obowiązujących w Polsce przepisów, w tym w szczególności z odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego.
- Za prawidłową obsługę płatności dokonywanych za pośrednictwem systemu TPAY odpowiedzialny jest operator tego systemu.
- Pensjonat oraz podmiot obsługujący serwis rezerwacji online współpracujący (pkt IV.1) nie ponoszą odpowiedzialności za niedostępność systemu spowodowaną czynnikami niezależnymi od tych podmiotów lub nie wynikającymi z ich winy.